Färden till Malmö!

Blev en spännande färd till Malmö i fredags! Började med att det tåg som jag tänkte åka med var försenat men när jag kom ner till stationen så kom ett tidgare tåg in som också det var försenat. Slängde mig ur bilen och hann precis köpa biljett och hoppa på tåget.
 
"Vi blir stående här då det är signafel i Flemigsberg" hördes ur högtalaren!
 
Bara att hoppa av och ringa till Kerstin som nu var på väg till skolan - "Bakåt" - du får skjutsa mig till Södertälje.
 
Stod i mörkret på trottoaren och väntade då en bil med två damer stannade och frågade om jag var på väg mot Stockholm. Nej till Södertälje Syd blev svaret men de hade inget emot att köra via Syd så jag nappade på erbjudandet. Samtidigt kom Kerstin och hon såg lite förundrande ut. Snabb förklaring och sedan mot Södertälje.
 
Frågan är varför de stannade och frågade om jag ville med?
 
Stort tack och väl framme vid Syd så uppenbarade sig det stora kaoset. Hundratals människor som sprang fram och åter och ringde alla möjliga nummer.
 
Mötte Birgitta och Pär som var på väg mot Göteborg som stod i den stora skocken.
 
Mitt tåg skulle gå 08.25 men fick senare reda på att det hade gått norr om Mälaren mot Malmö. Lite före tio hördes i högtalaren att det var ett tåg på gång mot Malmö så ett snabbt beslut liksom 20-talet andra. Bästa att hoppa på och sedan iväg mot Malmö med "Snälltåget" som var ett gammalt kulttåg men med en fin restaurangvagn.
 
Drygt 1,5 h senare än beräknat anlände jag till Malmö men i god tid före helgens första begivenhet - gåsamiddag!
 
Nu har jag nyss skickat mail till SJ och frågan är vad jag får tillbaka för den "uteblivna" resan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback