Riddarmöte i Malmö!

I helgen tog jag min vita springare och tog en tur till Malmö för möte vid det runda bordet. Lämnade dock min väpnare hemma då han hade annat att göra.
 
Bil till Södertälje och sedan tåget mot Malmö 10.39. Skulle ha varit framme 16.00 men p g a gående på spåret utanför Mjölby blev det 10 km/h en stund och där försvann 40 min.
 
Omläggning av rutten också då det var spårarbete söder om Hässleholm så det blev till att passera den här staden
 
 
16.45 framme och under resan hade jag ett trevligt samtal med ett par som bodde i San Francisco. De var nu på Europaresa och tog nu tåget från Stockholm till Amsterdam. De blev mäkta imponerade att vi åkt Route 66 och Highway One.
 
Hotellet ligger fem min från stationen och efter ett snabbt ombyte till "riddarlokalen". Rådslag med efterföljande gästabud då fem nya riddare dubbades.
 
Timmen blev sen men 08.00 så gick färden åter mot Strängnäs och 14.00 var jag åter på hemmaplan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback