Oskar Svärd mot klassikerrekord!

Oskar var med och sprang igår kväll och kom långt fram i resultatlistan.
 
Det som dock är lite kul just nu är hans kamp om att slå rekordtiden vad det gäller sammanlagda tid på klassikerna.
 
Just nu efter Vasaloppet och Vätternrundan är han nio minuter efter Rikard Andréasson som nu har rekordet med följande resultat
 
Vasaloppet 3.42.01
Vätternrundan 7.18
Vansbrosimningen 1.02.59
Lidingöloppet 2.06.30
 
Oskar hade 4.14 i Vasaloppet och kom igen på Vätternrundan där han gick i mål på 6.55.
 
Intervjuade honom igår kväll och han såg fram mot nästa helgs simning och ska nog ta ett antal minuter även då och sedan ska han avgöra ute på Lidingö.
 
Lycka till Oskar och jag kan väl avslöja att vi åkt i samma lag i stafettvasan en gång i början på 2000-talet. Jag på första sträckan och han på sista. Det ni!
 
http://erikwickstrom.files.wordpress.com/2014/05/bild2.jpg
 
 

Kommentarer
Postat av: Broder

Nej Broder!
Det var Oskar på första sträckan Sälen - M-bodarna
och du på andra M-bodarna - E-berg.
Jag vet för jag var lagledare.

Broder Peter

2014-06-29 @ 22:33:55
Postat av: UTE

Ja jag tyckte väl att jag inte kände igen mig att jag stretade uppför första backen!
Kommer du också ihåg vilket år det var?
Ha det BRA på resan!
Bror


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback