Ohotad vinst igår!

Blev vinst igår mot herrarna från Eskilstuna.
 
Vi trodde att vi skulle få lämna två slag var men så var inte fallet. Torbjörns motspelare hade spelat drömgolf i helgen som var och hade sänkt sig så Torbjörn fick ett slag vilket han inte var särskilt sorgsen för.
 
Tvärt om med min motståndare som höjt sig och jag fick ge honom tre slag.
 
Torbjörn spelade stabilt och vi var båda i ledningen med två vid vändningen. Torbjörn ångade på och vann till slut med 5/4. För egen del så delning av 10 och 12 och förlust av 11 och 13 så lika när vi slog ut på 14.
 
Fin chip in till flaggan på 14 och den fick jag och hans femmeterputt strök hålet. Ett upp.
 
15 så var han inne på green efter fyra slag och jag lobbade in mitt andraslag till pinnen. Två upp.
 
16 där han hade slag så slog han ut i skogen till höger och efter lite strul så var han bortom green på fem och jag själv låg fyra meter från pinnen efter tre. Vid inspelet så kom han andra "dubbelslag" för dagen så inne på sju och då gav han upp hålet och matchen så vinst med 3/2.
 
Nästa lottning kommer den 19/6 så nu är det bara att vänta på motståndet och vässa formen inför fortsättningen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback