Förlust trots 41 slag första nio!

Tror att de två nykomlingarna i U 2 kommer att sig långt fram i totalen.
 
Först Bengt D som vann med 9/8 mot Ulf B och sedan vår vän Tommy O som jag spelade mot idag.
 
Tog första hålet på ett par och sedan blev det inga mera hål till mig detta trots 41 slag och 20 poäng de första nio.
 
Tommy kontrade med birdie på tvåan, trean och fyran. Gjorde själv birdie på fyran så det hålet delade vi men ett ner efter fyra hål då jag haft slag på två hål och själv låg ett äver par.
 
Han fortsatte att spela bra vilket även jag gjorde men hans långputtar gick i medans mina vek av lite på slutet. 35 slag hade han första nio och var tre upp.
 
Sista nio fortsatte det bra spelet och det slutade på det 15 hålet som vi delade på par och Tommy vann med 4/3.
 
Vi spelade klart och in hade han 40 och jag 43 vilket innebar 75 och 41 p för Tommy och 84 och 38 p.
 
Rundan innehöll
 
fyra birdie
16 par
15 bogie och
två dubbelbogie - jag på sexan och Tommy på 18:e.
 
Kul med bra spel ibland och då gör det inget att förlora med 4/3!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback