En lite golfturne!

Har det blivit de senaste tre dagarna och det var med anledningen av Lasses 60-årsfirande.
 
Första stoppet blev i Tranås där vi hade bokat upp Sigge som fjärde spelare då en av kamraterna inte kunde åka med p g a infuensa.
 
Målet för resan var inte känt för Lasse så efter lite irrfärder med bl a besök på Mjölby GK:s fina bana så fortsatte vi mot Tranås GK.
 
 
Som vanligt "tävling" och vi hade bestämt att det var bästboll/sämstboll plus två närmast hål och två längsta drive per dag som gällde.
 
Efter en bra inledning av Sigge och mig så ledde vi med förkrossande åtta upp efter nio hål men då vaknade CB och Lasse.
 
Försprånget åts upp efter hand och det slutade med att jag hade en halvmetersputt på sista hålet för att vi skulle vinna med ett och den satte jag så vinst för Sigge och mig.
 
Trevlig bana men tyvärr så blev vi lite blöta första nio då den strålande solen byttes mot ett kraftigt regn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback