Slut på 21:a hålet!

Tyvärr blev det förlust igår på Fulerö GK efter två spännande matcher.
 
Torbjörn mötte tjejen och fick lämna 11 slag och det blev en spännande match då hon som 24 hcp dräpte iväg bollen 200 meter från första tee. Torbjörn kämpade dock på och var efter sex hål två ner men sedan tog han ett korthål då hon spelade som en 24 hcp.
 
Därefter sju hål som Torbjörn lyckades dela och på det 14:e vände matchen efter en liten incident. Hon slog ut bollen i rufffen till vänster och peggade upp och anmälde att "jag slår en ny boll". Dräpte iväg bollen igen i rätt riktining och då gick killen och började leta efter förstabollen. Då anmälde Torbjörn mycket riktigt att det var en ny boll satt i spel. "Tjejen" erkände misstaget men killen hävdade att det var inte så viktigt.
 
Tror ni att det blir bättre i bollen?
 
Torbjörn vann hålet och sedan även 16:e, där hon inte hade slag, efter viss dramatik och sedan även 18:e efter dormy ett så till slut vinst med 2/0.
 
För egen del tung start då killen började med fem raka par, fick tre slag, och jag bara mäktade med att matcha på ett hål. Fyra ner men sedan två hål som jag tog och sedan ett till honom och ett delat så tre ner vid vändningen.
 
På inrundan så tog jag två och vi delade sex av de första åtta så dormy ett inför avslutningen där jag fick lov att chansa lite så till slut 2/0 till killen.
 
Omspel foursome match tre hål och första till hemmaspelarne då först Torbjörn gav mig ett svårt läge och jag därifrån gjorde detsamma med Torbjörn. Par på hemmaspelarna.
 
Andra hålet var vi på green efter tre, par fem. Tjejen hade ett slag över bunker för att slå in tredjeslaget på green och den här gången gick det bra dock en bit över green. Killen puttade och hon hade en putt på drygt två meter som hon satte.
 
Vi fick dock en fundering på tee på hålet då de på första hålet spelat på hans boll och anmält bollen på första tee. Nu på andra pegade hon upp med sin rosa boll och sedan bytte de till hans på trean. Lät det dock vara då det nog inte hade blivit bättre stäming i bollen.
 
FÅR MAN BYTA BOLL MELLAN HÅLEN? VET DU SÅ GÄRNA ETT SVAR!
 
Tredje hålet, korthål, och han i greenbunkern. Torbjörn till vänseter mot vattnet och vi hittade bollen precis innan vattnet men en bunker in till green. Lobbade över bollen och en tvåmetersputt kvar. Då skulle hon slå ett bunkerslag som inte fungerat på hela dagen. Då blev det ett perfekt slag och bollen upp ur bunkern och rullade till fem cm från hålet.
 
Matchen klar och bara att önska segrarna lycka till i omgång fem!
 
Vi får ta nya tag nästa år och glömma dagen på Fullerö så fort som möjligt!

Kommentarer
Postat av: Owe Sydorw

Tror du får vända dig till Tommy.
Enligt min tolkning har hon spelat på fel boll genom att inte anmäla bollbyte.

2013-09-01 @ 18:01:52
Postat av: UTE

Hej Owe!
Tack för svaret och jag kan rapportera att jag tog upp frågan med Tommy när vi möttes vid potatislådan på ICA under em.
Enligt honom är det tillåtet för oss amatörer att byta boll mellan hålen och han ansåg att det inte var något fel. Att anmäla bollbyte var aldrig uppe till diskussion och det är ju en ny aspekt på ärendet.
Hälsningar!
Ulf

Postat av: Owe Sydorw

Är det ingen regel för amatörer att tala om vilken boll vi spelar på eller är det bara etikett.
För spelare med rymligt samvete öppnar det alla möjligheter att spela på lämplig "hitteboll".

2013-09-02 @ 10:54:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback