Älgevakuering!

Skulle i morse åka med tåger 07.33 mot Stockholm men då 07.15 tåget var försenat så hoppade jag på det 07.30.
 
Hade köpt första klass då det endast är fyra kronor dyrare när du köper det på nätet och som tur var så var det ett "gammalt" tåg med riktig första klass.
 
När grannen Pär och jag satt oss tillrätta så meddelade lokföraren att snabbtåget från Eskilstuna mot Stockholm hade krockat med en älg i Malmby och stod nu trasigt dock vid dubbelspåret i Malmby. Tågledningen beslutade om evakuerig av tåg och de skulle nu över på vårat tåg.
 
Spännande övning som tog dryga 20 min och ni kan tro att tåget blev fullt. Knappa timmen försenade kom vi till huvudstaden och jag kom precis till mitt möte i Solna. Tur att man tar till lite reservtid ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback