Vinst på sista hålet!

Blev för egen del vinst igår och det på sista hålet efter lite slarv på det näst sista.
 
Fick lämna fem slag till Stig och vi inledde med tre delade hål. Därefter sex hål där han tog två, jag två och två delade vilket innebar lika efter nio hål.
 
Helt ok för egen del då jag fått lämna slag på tre hål.
 
Tog 10, 11 och nästan 12 men sedan 13 på riktigt så tre upp. Han tog 14 där han hade slag och jag tog tillbaka på 15 och sedan han 16 där han hade slag.
 
Dormy!
 
Nu korthålet över vattnet och han skulle försöka slå över men kom inte fram till vattnet. Själv en järnåtta till vänster och i höjd med green.
 
Lite slående och det slutade med att jag skulle slå i en kortputt för delning av hålet och vinst av matchen men koncentrationen var inte den bästa så spelet levde in på 18 hålet. De övriga i bollen fick stora ögon och Owe A höll på att falla baklänges.
 
Båda på green efter tre slag på 18:e och jag puttade först och hade en femmetersputt lite nerförs som satt i bakkant så seger med 2/0.
 
Känns skönt att vinna en sådan match och hade igår bra slag men tyvärr så var ingen av puttarna heta och det var ett flertal som strök hålet. Dock inte den på sista och det kändes extra skönt att den gick i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback