Vinst och förlust!

Igår var det dags för den första matchen i årets seriespel. Detta efter att två omgångar blivit uppskjutna p g a rådande väderlek.
 
Katrineholm som gästade oss har dock spelat två omgångar och har inkasserat två förluster så det var ett taggat motståndarlag som hade tagit sig till Strängnäs.
 
För egen del spel mot Olle som sistaboll och jag fick lämna ett slag och det på andra hålet.
 
Böljande spel och det började med att jag tog ettan och han sedan tvåan och efter sju hål var han ett upp och ännu inget delat hål.
 
Tre delade och sedan tog jag tillbaka på 11:an genom ett fint par.
 
Fyra delade hål och sedan tog jag Äppelträdet och ett upp med två hål kvar.
 
På 17:e var jag på green efter tre slag och han hade ett slag över vänster bunker för att komma in på fyra och då lade han upp bollen en dm från flaggan. Oj, då blev det en treputt och lika inför sista hålet.
 
Han slog ut till kröken och jag själv lite för nära träden så trädträff, även framspelet till kröken drabbades av trädträff så nu var det kris!
 
Fanns dock en lucka i skogen så en fin järnåtta gjorde att det var en dryg tiometersputt kvar till hålet. Han slog över green och sedan inspelet i greenkant.
 
Efter förstaputten hade jag dryga två meter och han fem cm kortare till hålet vilket skulle vara avgörande. Min putt precis till höger om koppen och hans i hål så tyvärr förlust på sista hålet.
 
Tur att man då har goda kamrater för Tommy, Christer och Torbjörn hade alla vunnit och vår lagkapten Owe hade delat sin match så 7-5 och två poäng till laget. Vem den andra som fick stryk var har jag glömt!
 
Nästa vecka match borta på en av de två "Kalle-Ankabanor" som finns i länet, Jönsåkers GK, och frågan är om man blir uttagen efter denna förlorade match?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback