Strålande upphämtning!

Blev vinst igår mot Niclas och Claes i Stadiumgolfen!
 
Själv fick jag åtta slag vilket innebär slag på de tre första som jag utnyttjade och tre upp efter tre hål. Därefter tre delade och sedan åter ett till mig där jag hade slag och sedan två till gästen vilket innebar två upp efter nio.
 
Delad tia, tog 11, delat korthål och sedan ett nytt hål till mig. Två till Claes och på korthålet låg jag i en bunker för sjunde gången och här tog betongen ut sin rätt. Bollen över green och ut i tjockgräset och efter lite letande och slående gav jag upp.
 
Avgjordes dock på 16 där Claes slog första bollen i skogen till höger och jag kunde enkelt spela hem hålet och en vinst på 3/2.
 
Torbjörn hade det tuffare. Efter bedrövligt spel de första nio var han fem ner efter åtta men tog nian så fyra ner vid vändningen.
 
VET INTE VAD HAN ÅT VID VÄNDNINGEN!
 
Tog 10 och 11, slog bort sig på 12 och sedan fyra hål där han spelade suveränt och knep alla från Niclas som blev mer och mer frustrerad.
 
Det innebar ett upp och två hål kvar så ett delat hål räckte.
 
Det kom redan på 17 där Niclas var uppe på två och Torbjörn på tre. Niclas dock en putt upp till rätt platå som bara kom halvvägs till hålet och det var en riktig puttmiss. Torbjörn i hål på två och Niclas lyckades inte sätta den något långa putten så delat och Dormy vilket innebar att vi vann med 3-1.
 
Klara för tredje omgången och det är bara att ladda igen tills lottningen kommer den 18 juli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback