Vinnst i tredje omgången!

Blev vinst idag på Eskilstuna GK mot Henrik och Henrik båda födda -77.
 
Torbjörn spelade drömgolf första nio och gick på 38 slag och ledde med fyra vid vändningen. Han fick dessutom fyra slag per nia så det såg bra ut. När det var fyra hål så var det dormy men då kom nerverna men på 17:e hålet blev det delning så vinst med 2/1.
 
För egen del fick jag fyra slag och spelade helt ok golf första nio och vid vändningen var vi lika. Han tog sedan 10 och 11. Delade 12 och sedan 13 och 14 till mig och delning av 15 så lika inför korthålet där jag tyvärr gick i bunkern till vänster och efter ett bra bunkerslag missade jag parputten och då han låg på green så var det ett ner efter hålet.
 
På 17 gjorde jag en fin birdie efter en 20 meterputt rätt i kopp. Lika inför sista hålet och jag skulle slå ut och det var delning som gällde för att vinna matchen totalt.
 
Fin drive till vattnet och 135 m till green. Han duffade utslaget, duffade andraslaget och var kort green. Slog själv en järnåtta som landade kort på green. Han duffade återigen och låg precis i höjd med mig. Slog min putt till i höjd med hålet och en meter till vänster om hålet. Han puttade hårt och hamnade två meter bortom hålet.
 
Han kom på att jag bara behövde dela hålet för matchen totalt och när han kom på det så gav han upp.
 
Trevlig runda och nu är vi klara för fjärde omgången!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback