Minnesstenarna uppgrävda!

Hade i morse ett tidigt möte på Campus, f d regementsområde, och då jag var tidig så gick jag på utsidan av kanslihuset för att besåkda den skogsskövling som Vasallen genomfört där.
 
Vad upptäckte jag då!
 
BÅDA DE TVÅ MINNESSTENARNA ÖVER REGEMENTET OCH MILOSTABEN
VAR UPPGRÄVDA OCH BORTFORSLADE.
 
Stenarna avtäcktes 2007 i slutskedet av avvecklingen av den militära verksamheten i Strängnäs. Detta som ett minne av den militära epoken som inleddes då regementet flyttade från Malmköping till Strängnäs 1921.
 
Man kan lugnt säga att den militära verksamheten har varit ett stort inslag i stadsbilden i Strängnäs i nära 100 år. Skall inte detta minnas?
 
Efter mötet gick jag ut för att ta några bilder med mobilen och då mötte jag även Vasallens områdeschef och frågade givetvis om minnesstenarna och här kommer hans två motiv.
 
1. De som går här kvällstid i mörker tycker det är olustigt då stenarna påminner om gravstenar!
 
2. Vi själva, Vasallen, ska flytta vår verksamhet till kanslihuset och vill inte se minnesstenarna!
 
Ja man kan ju säga som jag ibland brukar säga till Albin åtta år.
 
Hur tänkte du nu?
 
PS! Bilder kommer men kameran används just nu av hustru i skolan DS!

Kommentarer
Postat av: Owe Sydorw

Strängnäs i ett nötskal.skövla,förstör bevara inget åt eftervärlden. Trodde i min enfald att historien
skapade underlag för framtida beslut. Beslutet förmodligen taget av en sjutitalist, kan själv.
Verkställ först, tänk sedan.

2013-08-30 @ 13:38:11
Postat av: UTE

Hej Owe!
Kloka ord och tror att du tyvärr har rätt vad gäller åldern och även tänkesättet.
Önskar er en BRA helg!
Ulf


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback