Det händer mycket

under en morgonpromenad!

Startade dagen med lite arbete och sedan en rejäl morgonpromenad på 1,5 h och då händer det saker

1. De alltid trevlig CB ringde och vi pratade i 18 min och efter samtalet så kom jag att tänka på varför han ringde. Det vet jag inte men trevligt var det.

2. Bror mins blå bil stod på stan och ett samtal till honom blev det för han har nu barnbarnen från Östersund på besök. Tyvärr var de allt för långt bort för ett möte.

3. Motorsågsljud när jag närmande mig Finninge och där stod daglediga officeren L-O och kapade ett berg av björkved. Efter ett hårt arbete igår var en fjärdedel borta och förrådet nästan fullt. Nu var det bara att sälja vidare och jag fick span på att P-I var intresserad av resten av högen.

4. Christina E kom ut med kaffemuggen i högsta hugg. Blev en diskussion om engångskaffemuggar och att dessa går att köpa på ÖB och även på Claes Ohlsson. Mycket badrumsrenovering och lite till så kaffet var nog kallt då hon satte sig i bilen.

Tänk så mycket som kan hända under en promenad!

Kommentarer
Postat av: CB

Svar 1. Vi löste stora internationella problem och därefter en trevlig pratstund. Vi syns på tippen under söndagen med våra släpkärror, ha de bra.

2012-03-10 @ 18:42:11
Postat av: UTE

Tack CB!

Nu har vi jobbat hårt och det blev två vändor till Läggesta idag. Vagnen nu fullastad och kl 10.00 står vi vid grinden. Sedan räknar vi med ytterligare två lass innan de stänger kl 14.00. Då skall även vagn två vara lastad så att en STOR transport kan gå till Tolv Korgar på måndag. Vi ses i morgon!

UTE


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback