Vinst mot Bengt-Erik!

Idag blev det den femte matchen i årets U 2 och för motståndet stod Bengt-Erik.

Efter en välspelad match där båda spelade minst på sitt hcp så blev det en seger med 4/3 till mig.

Började med att BE tog första på par.
Sedan två till mig där BE hade slag.Ett av de två delade på Plasket.
Ytterligare två till mig och tre upp.
BE hade slag och tog sjuan.
Korthålet till mig på par och nian till BE efter att jag besökt diket till höger.

Två upp vid vändningen!

BE tog två hål och lika.
Tog korthålet och lyckades dela 13:e där han hade slag.
Tog 14 och 15 på par och därmed dormy och passade på att göra par även på 16:e så seger med 4/3.

Återstår dock en match mot BE i år och det är den ännu mer prestigefyllda BELUT-kampen och frågan är vilken bana han väljer för att försöka återta gubben?

Vad gäller U 2 så står Ulf D T T för motståndet kl 07.45 i morgon bitti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback