Ulf mot Ulf - vilken match!

Hej!
Äntligen har jag spelat match 2 I U2. Det blev dött lopp mellan mig och min namne Uffe ”Purjo” Er. Lyckades vinna hål 1 och 2 ( 2´an p.g.a det slag jag fick ) och trots en bortslagen boll. Uffe vann 3´an ( jag slog bort ännu en boll ). Delade hål 4. Hål 5 vann Purjo och han vann även en öl eftersom jag inte kom ens i närheten av damtee på utslaget. Hål 6 Uffes på ett fint par, delade 7 och 8, för att avsluta första nio med en vinst för mig. Hål 10 vann Purjo på ett nytt fint par. Hål 11 vann jag efter ett turslag. Slog från ruffen till höger, ca 125 m till pinnen, bollen går ner i bunkern och flyger upp på green därifrån. Purjo också ner i samma bunker, men där stannade hans boll. Lika således. På hål tolv lyckas? Jag slå en alldeles för hård chip från bra läge, emedan Purjo slår upp sig fint från bunkern och gör par. Jag fortsätter sjabbla och får 5 i. Purjo tar även nästa hål efter snyggt andraslag från 6´ans fairway ( jag slår bort min boll på andraslaget från fint läge ), 2 ner. På hål 14 slår jag upp mig i skogen, andraslaget nästan bakom eken, tredjeslaget ut till höger ( provisorisk slås ), men har turen att hitta första i hyfsat läge och sedan upp på green. Vi får 6 i bägge två,( men på hålet missade Purjo andraslaget efter fantastisk drive och sjabblar sedan lite så jag kan dela ). Jag vinner 15 på ett bra par. 1 ner. Hål 16 vinner Purjo på bogey ( jag slår återigen bort en boll från bra läge, som inte går att hitta ). Dormy. På¨17 lyckas jag med ett bra inspel och håller nerverna i styr när jag puttar för par och vinst av hålet. Bra utslag på 18 av mig ( Purjo lite mask ), jag hamnar efter slag 2 lite till vänster i ruffen, ca 10 m från flaggan och chippar den ca 1 meter förbi koppen. Purjo nere till höger kort om green efter 2, missar chippen kort och treputtar. Jag maskar fram nästa putt och sätter nästa för 5 i och vinst av hålet…..Tackar Purjo och Ylva som spelade med oss för en jättetrevlig match, med ett slut som jag kanske är mer nöjd med än Purjo är….
Uffe T
P.S Imorgon Torbjörn och på torsdag B-E. D.S
Ulf D-T-T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback