Ulf D T T mot Bengt-Erik!

Hej!

Sen rapport från mitt möte med B-E L.

Efter 3 hål såg det mörkt ut, inte på himlen, utan på scorekortet, jag var 3 ner redan då. Sedan tappade B-E spelet och jag var ikapp efter 6 hål.

På 7´an gjorde jag par, men B-E var kall och satte sin bogeyputt för delning. Båda bogey på 8´an, vilket jag var medt nöjd med efter 2 slag i en vattenfylld bunker. På 9´an tog jag ledningen efter en bogey.

Vi delar hål 10, men sedan tar jag ledningen med 2, då B-E får problem på 11´an. Nästa hål delar vi, sedan tar B-E 13 med 7!!slag, eftersom jag får 8 i…14 delas på bogey, men jag vinner 15 på ett fint par.

Jag leder alltså med 2 nu. B-E tar sedan 16, eftersom han har slag och vi båda får en bogey. På 17 avgörs allt och det är inte med skönspel från början direkt..B-E slår en dålig drive ut kort till vänster i ruffen, nu har jag chansen att avgöra. Vad gör jag? Jo en quickhook, ännu mer till vänster, ner i ruffen och det är osäkert om den ens nådde dit. Hittar den dock och slår fram den till vägen. B-E toppar slaget från ruffen och kommer kanske 10 meter, slår sedan fram sig till bunkrarna. Båda fram kort till höger om green, dåliga chippar, men jag avgör med en bogey. 2/1. Tack B-E för en trevlig, om ej så välspelad match!!

Mvh Uffe T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback