Tungt på Åda!

Igår gick det tungt för både laget och mig på Åda GCC.
 
Förlust för laget med 8-4 och hjälpte själv till med en enpoängare.
 
Första hålet på Åda GCC.
 
Börjad den första slingan med 32 slag på åtta hål och det nionde streckade jag. Ledning med fyra och sedan rullade det på så efter 12 hål fem upp.
 
Då vände det och Conny började spela bra så på 13 och 14 chippade han och enputtade och jag gjorde tvåputtar så tre upp.
 
En socket på 15 och i det stora trädet på 16 så plötsligt ett upp.
 
På korthålet så duffade han utslaget och jag låg kort green med en bunker mellan bollen och flaggan. Han över green och jag rullade fegt in på green.
 
Kort inspel och sedan puttade jag från 10 m och det var nere och vände i koppen. Hans chippade in och sexmetersputten satt givetvis så delning och dormy.
 
Tyvärr hade han slag på sista och det avgjordes på green då vi båda var inne på tre. Min 10 metersputt 40 cm för kort. Hans 2,5 meter kort men den satt hann givetvis så matchen slutade med delning och det var det rättvisa.
 
Vi möttes även för två år sedan och även då blev det delning på sista hålet men då vann vi matchen med 7-5.
 
Motståndaren Conny i sin golfbil och UTE-bagen i bakgrunden.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback