Skulle någon få häng på Lasse?

Ja så var det då dags för matchen mot Hasse S och frågan var om någon skulle få häng på Lasse eller skulle båda missa chansen om matchen slutade oavgjort?
 
Hål ett - bogie på båda efter att H varit i bunkern och efter bunkerslaget sänkte en femmetersputt
Två - U dåliga hål för dagen - ett upp H
Tre - H dåliga hål för dagen och lika
Fyra - hålet till U på par och fr o m detta hål så skilde bara ett slag när någon vann ett hål
Fem - U vann på par - två upp
Sex - H vann på par
Sju - delat på par
Åtta - H vann på par efter att båda varit i vänstra greenbunkern
Nio - H vann på birdie och jag gjorde bara ett par - ett upp till H vid vändningen
 
Tio - kvitterat och det på en bogie (första gången efter öppningshålet)
11 - H på par
12 - U på par
13 - H på bogie
14 - delat på par - ett upp till H
15 - H i vattnet och vinst för U på bogie
16 - H i skogen och då jag hade slag blev det lite fegspel och vinst på dubbelbogie - ett upp U
17 - delat på bogie - dormy U
18 - båda bra utslag i gattet, jag i ektoppen men lite framåt, H fick slå ett lågt slag som gick över green, försökte rulla in den från 30 m men kom på greenkant, H kort in på green, putt från mig som försvann fyra meter bortom hålet, H putt till 50 cm kort, nu var det en måsteputt för vinst och efter mycket läsande så satt den fint mitt i hålet och därefter så var det klart och H satte givetvis sin korta putt. Slutresultat 1/0.
 
Slutsats: Hotet mot Lasse finns kvar men då krävs vinst mot Torbjörn på onsdag och sedan även att Hasse slår Lasse i sista matchen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback