P-O igång igen?

Match P-O R – Mats L

Vi spelar på ungefär samma hcp och ingen hade behövt lämna några slag. Men Mats valde att spela från rött och helt apropå hade jag fem slag upp. Spännande!

Delade första, sen hade jag slag både på andra och tredje hålen. Kändes bra och snart två upp. Femman spelade Mats bra – ett upp. Sen delade vi ett par hål och jag hade slag på sjuan, andraslaget in i en enjäkel till vänster om green, Mats spelar bra – lika. Katastrofutslag på åttan ­– Mats upp i ledning. Trots utslag i diket lyckas jag ta nian – lika vid fikat.

Böljar lite fram och tillbaka i några hål – inte något paradspel direkt. Tretton börjar med ett eländigt utslag som landar före röda, Mats slår ut riktigt bra – sen händer något med Mats bollträff och jag (som har slag på hålet) lyckas gå upp i ledning igen.

Av rena farten tar jag också långhålet (14) och vi delar korthålet. Tre hål kvar och två upp, har slag på 16 och spelar faktisk bättre än vanligt. Långt utslag i vänsterkanten, transportslag, pitch in lite för långt och sänker putten på 6-7 m för par! Vi blev nog lite snopna båda två.

Seger med 3-2.

Fint väder och en mycket trevlig stämning i bollen. Ingen uppvisningsgolf, men många bra slag från oss båda – de andra slagen är glömda. En fin eftermiddag som Mats avslutar med att fira sin 49:e bröllopsdag.

Mvh

P-O


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback