P-O ångar på!

Match P-O R – Acke H!
 
Hade sex slag upp på Acke, vilket inte kändes helt betryggande – jag vet att han kan vara riktigt giftig i matchspel. Men starten gick över förväntan och efter tre hål hade jag tre upp. Sen gick det lite fram å tillbaka, men vi fikade på tre upp.
 
Sen klantade jag till det på 10:an (där jag hade slag) – två upp. Därefter delade vi tre hål, sen kom raset – hål 14 boll borta i skogen – ett upp. Hål 15 utslag i vattnet – lika. Lite deppad. Men, på hål 16 hade jag slag och nerverna höll – ett upp igen.
 
Hål 17 mycket bra drive nästan framme vid bunkern, hybrid in under mitteneken, lång och rak chip 2 m från flaggan. Acke besökte både trädkrona och bunker.
 
Seger med 2-1.
 
Acke spelade mycket bättre på sista slingan och jag kände ett tag att ”nu går det åt skogen!”. Men jag lyckades med några riktigt bra slag på slutet och hade också en del tur med studsarna. Vi var nästan ensamma på banan, behagligt väder – en fin golfeftermiddag.
 
Mvh P-O

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback