"Gubben" för nionde gången!

Idag var det åter dags för att tävla om den fina gubben som Kerstin tycker pryder vårt hem.
 
Tävlingen gick på Gripsholms GK där greenerna nu är riktigt fina och helt andra än för någon månad sedan.
 
Spelade stabilt och slog 45 ut och 44 in vilket räckte till 75 netto.
 
Efter 17 spelade hål var jag fyra slag netto efter dagens tävlingsledare Jyrki men som vanligt är det inte slut innan sista putten och det vände på sista hålet.
 
Jyrki hade gjort ett fint par på 17:e och fegade ut med någon träklubba och hamnade i "rännan" till vänster och hitom vattnet. Själv slog jag en bra drive i den kraftiga motvinden och hade exakt 100 meter kvar. Jyrki i vattnet och jag upp på green med P och två meter till höger om flaggan. Minst ett par på gång.
 
Jyrki droppade framme vid vattnet och det bar sig inte bättre än att även den bollen försvann i vattnet. Ny dropp och ett säkerhetsslag långt bort på green och även långt från flaggan.
 
Nu var det två sex på green och Jyrki puttade alldeles för kort men satte sedan en bra putt i för åtta. Själv så fegade jag fram till hålet och ett enkelt par.
 
Då jag har bättre hcp så blev det till att åter komma hem med "gubben".
 
Räknade puttar efter hemkomst och på sista nio blev det 12 puttar. Sex enputtar och tre tvåputtar och det är ju inte varje dag man gör detta.
 
Gick även bra på längsta drive där jag slog 187 meter i motvinden på 13:e hålet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback