Vem vann i gruppen?

Hej!

 

Vid gruppfinalen mot Acke i dag fick jag en drömstart – tog de tre första hålen. Så det kändes rätt bra.

 

Tappade fyran (Bärgarlasses hål) efter att utslaget gick väl långt till vänster, sen blev jag kvar i höggräset. Därefter delade vi några hål fram till sjuan där jag hade slag. Tre upp igen. Tappade nian efter några dåliga slag på vänster kanten.

 

Fikade med två upp. Tog tian efter att Acke varit i diket på högersidan.

 

Elvan delade vi, och på tolvan missade Acke utslaget, så där blev det fyra upp.

 

På 13 hade jag slag och gjorde ett riktigt bra utslag – Acke låg för långt åt höger, men fick till ett riktigt drömslag mellan trädkronorna. Nu började det bli riktig nerv i matchen! Acke spelade riktigt bra och tog hålet trots att jag hade slag.

 

Nu började ledningen kännas rätt osäker. På 14 kändes att nu stod det och vägde – vi gjorde båda flera misstag och till slut delade vi på dubbel. Men fortfarande tre upp!

 

Korthålet spelade vi ut med hybrid båda två och slog nästa exakt lika långt. Under två dagars spel gjorde jag nu min första riktigt bra chip och lade bollen drygt metern från hål. Acke drygt  två meter.

 

Här tog matchen slut och resultatet blev 4-3.

 

Göran ”Svarten” följde med som åskådare och bidrog till den trevliga stämningen i bollen.

 

Nu ska jag börja funder på taktiken mot Ulf i finalen, men jag vet redan att han är lite skärrad! Han kan ju inte förlora mot en gammal överviktig gubbe!

 

Mvh

P-O


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback