Långt till Kiruna!



Sverige är ett låååångt land och från Stockholm till Kiruna är det hela 131 mil. Det tar sina modiga 16 timmar att ta sig dit med ett stånkande tåg. Trevlig resa där man verkligen får se skiftande natur och bebyggelse.

Har ni inte gjort resa så är den verkligen att rekommendera och då skall ni inte stanna i Kiruna utan givetvis fortsätta till Narvik.

Träffade en "kille" från Herrljunga som nu skulle återse platserna för vpl för 43 år sedan. Han tog tåget och skulle vända i Narvik och stoppet skulle där vara 1,5 h. Då vi i Kiruna var 45 min sena så blev det nog inte så långt stopp i Norge.

Kul grej!

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Prova att åka Inlandsbanan, det gjorde vi på våran silverbröllopsresa. Tänk vilka härliga vyer att skåda.

Min man och jag åker nästa år igen.

2011-05-03 @ 21:26:57
Postat av: UTE

Trevlig Ingrid!



Har även jag åkt Inlandsbanan men det var långt före silverbröllopsdagen och innan hustrus tid. Kanske det vore ett lämpligt resmål framöver för det är en härlig tur i lugnt tempo.



Hälsningar!

UTE


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback