Spårupplevelse!

I tisdags så blev det åter en runda i spåren och kanske den sista för säsongen då våren börjar komma närmare.

Mötte som vanligt löpare och gångare med hund i spåret och här kommer delar av samtalen.

Löpare som jag körde om!

Sprang ifatt mig och skällde då jag inte ropade ur spår!

Frågade om han inte kunde springa på något annat ställe då spåren finns?

Jag får väl vara var jag vill!

Det är inte plogat och sandat så det går att springa på stan!

Är det bättre i skidspåret?

Slutade med att han tyckte att jag åkte skidor på ett töntigt sätt!

Får väl slipa på stilen!

Dam med två hundar varav en stor svart sak inte kopplad!


De som tränar för Vasaloppet har väl slutat tränat!

Det är bara andra gången jag går här!

Frågade lite om hänsyn och respekt?

Hade min man varit med hade han skällt ut dig!

Frågan är varför?

Frågade om den okopplade hunden?

Alla jagar hundarna!

Alltid lika roligt att prata med dessa människor som givetvis har rätt att gå var dom vill och hur dom vill!

Kommentarer
Postat av: Ulf Dia-Tsi-Tay

Fy fan vad trött jag blir på människor som dessa. Fullständiga egon utan vare sig hyfs eller vett. Hur svårt kan det vara att gå med hundar eller springa på andra ställen än ett skidspår. Måste säga att jag beundrar ditt lugn. Hade nog själv suttit häktad vid det här laget om jag träffat på dessa ointelligenta varelser. Gjort mig själv olycklig! All heder åt dig Uffe som inte körde stavarna rätt igenom moronerna och sedan hängde upp dem för allmän beskådan. Ibland undrar man....



Uffe Tay

2011-03-03 @ 22:10:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback