Visst är golf härligt!

Hej!

Match mot Willy i dag.

 

Spelade stabilt och tog de tre hål jag hade slag på under första nio – tre upp vid fikat. För två år sen hade jag sex upp mot Willy och förlorade, så det kändes inte särskilt betryggande.

 

Delade tian efter att ha puttat 1 dm för kort.

 

Sen började raset – Willy började gå på par och raskt tog han fem hål på raken. Efter korthålet (15) hade Willy två upp! Jag spelade som en kratta och försöker nu förtränga det mesta, men Willy hade en del tur med lyckliga studsar och puttade fantastiskt (han satte allt under 3 m). Jag gjorde några heltokiga klubbval i hinder. Så fort det kan svänga!

 

16 – mitt sista hål med slag. Båda boogie, så jag tog hålet. Ett upp för Willy.

 

17 – utslaget för långt till vänster (de nyplanterade träden börjar bli besvärande stora!). Willy långt och rakt. Tränia fram till vägen – Willy över vägen, men med de tre ekarna i spellinjen. Får till en bra träsjua precis fram till bunkern – Willy slår i första trädkronan och bollen går rakt ner och lägger sig bakom stammen. Lyckas få delning, ett upp för Willy och dormy.

 

18 – slice och landar vid 150-pinnen. Willy svarar artigt och tar plats vid samma pinne. Jag måste vinna hålet, så jag drämmer i med träsjuan – riktigt bra slag 3 m från greenkant. Willy behöver ju bara delning och tänker slå ett försiktigt slag över eken – tyvärr förstod inte bollen, utan den dyker för tidigt, går i kronan och gömmer sig bakom trädstammen!

 

Vinner sista hålet och det blir 0-0. Visst är golf ett underligt spel!

 

Mvh

P-O


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback