Trevlig mats mot Mats!

Sjunde matchen i U 2 spelades under fm och det var mot den alltid välspelande Mats L. Dessutom extra roligt då han är golfdomare och inte sparar på kommentarerna under en runda. Uppförde mig dock väl och inte vid något tillfälle blev jag "bestraffad" av Mats.


Mats tog hjälp av ett antal juniorer från klubben för att värma upp. Kommentaren från Mats var "deras sammanlagda ålder överstiger knappt min"!

Hur gick då matchen?

Fick lämna sex slag och Mats tog tre av dessa, dessutom tog han ett där han inte hade slag och så delade vi två.

Vad blir då detta jo följande:

Tre upp efter nio hål. Mats tog 10:an och sedan kom det avgörande för matchen på 11:an. Mats rätt ut på fairway och här kom ett av mina mindre bra slag för dagen. In i snåren till vänster. Spelade ny boll som lade sig lite framför Mats. Mats i bunker och jag kom inte heller över utan slog i bunkerkanten och rullade tillbaka ner i bunkern. Slog ett perfekt bunkerslag till 40 cm från flaggan, fem slag.

Mats ner i bunkern och efter ett tag räknade han fyra kratrar i bunkern och bollen låg precis över kanten. Inspel sju och där gav han upp hålet.

Det är matchspel det!

Vinst på 15:e och segern skrevs till 5/3.

Nu är det U 2 vila fram till den 8 augusti för egen del men förhoppningsvis kommer det andra roliga berättelser under tiden fram tills dess.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback