Hård batalj på Strängnäs GK!

Jag och P-O möttes I en ganska välspelad match I lördags. Lämnade 11 slag till P-O och sedan började kampen. Vann hål 1 på bogey efter besök av oss båda i fairwaybunkern. Jag träffade bunkerkanten och hamnade bara några meter ifrån den, emedan P-O slog ner bollen i diket 30-talet meter ifrån green. Jag träffar green på tredjeslaget, P-O droppar, gör någon miss till och jag vinner hålet. Hål 2 blir P-O´s. Jag slår bort boll 1 ut till höger över/in i skogen, hittas ej. Andrabollen gör jag nästan birdie på, men P-O räddar sig ur diket och gör bogey och med slag är jag borta… 3´an vinner P-O också på ett mycket fint par. Korthålet mitt på bogey. 5´an gör vi båda par på, P-O vinner eftersom han har slag.  Nästa hål mitt på par. 7´an delas och korthålet mitt på par. 9´an delar vi, trots att P-O hamnar i skogen till höger och inte är ute förrän 2 slag gått åt i skogen. Jag slog en litet väl kort putt från foregreen, mitt fjärdeslag, för att göra par och vinna hålet. Jag 1 upp efter 9 hål. 10´an P-O´s efter mycket fint spel. Jag slog 2 meter längre drive, vilket gjorde att jag låg i bunkern, nära främre kanten och P-O låg 2 decimeter framför bunkern istället. Återigen träffade jag bunkerkanten och där avgjordes det definitivt, enär P-O slog upp sig på green. Mycket snyggt inspel!! 11´an delades på par. Korthålet mitt efter att P-O slog ner sig i högra gräset kort till höger om tee. Nytt utslag, återigen kort och jag låg nära green på mitt utslag. 13 vinner P-O efter fint spel, båda gör bogey, men han har ju slag… 14 mitt efter par. 15 tar P-O efter snyggt par, men min chip efter dropp vid vattnet missar hålet med några cm, och om den gått i hade hans korta parputt känts längre. Lika igen. 16 vinner P-O på bogey, jag räddade upp ett katasrofalt utslag, men missade parputten på ett sätt man inte får göra, var inte ens nära att nå hål i ett läge där den måste i. -1 nu. 17´nde hålet delas, trots att jag slog utslaget i träden till höger och landade bollen straxt över vägen nedanför tee. Arg som bara jag kan bli tog jag träfemman och med adrenalinstinna armar klappade iväg den, nästa på framförvarande 4-boll, fram till vägen, till höger och mask. Vi gör båda bogey, jag fortfarande – 1. På sista hålet missar P-O utslaget och hamnar till höger och precis bakom vägen, jag mitt i gattet. P-O slår sig sedan fram och hamnar till vänster om trädet i hörnet till gattet, slår tredjeslaget kort green i tjockruffen. Jag kort green till höger, puttar därifrån och lägger den 20-30 cm från hål. Par. Vinst av hålet och delad match!!

Hälsar Uffe Tay och P-O.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback