UTE Int 2011 dag sex

Det avgjordes på det 108 och sista hålet!

Så skall det ju vara och så är det ju ofta på de stora tourerna. 

Vad hände då sista dagen?

Jo efter nio hål var jag ifatt Thomas i och med bra spel från min sida och lite nervöst spel från Thomas. Göte hade jag passerat och han låg några slag bakom.

Det bra spelet fortsatt på de första tre hålen på andra slingan och då såg Thomas lite svettig ut. Han tog dock igen tre slag på korthålet där han gjorde par och jag en trippel.

Fortsatte mitt bra spel och efter de två paren på par femmorna så var jag återigen ifatt och nu skulle vi ut på det sista hålet.

Thomas och jag lika och Göte två slag efter!

Jag ut i skogen. Thomas ut i skogen. Båda slog bara ut från skogen och Thomas till och med ut på nians fairway. Satsade på den halva ögreenen men in i skogen till höger om green. Thomas hade nu ett svårt slag över mycket vatten till green men det bemästrade han som en riktigt segrare. In på green och jag hade två slag för att komma upp på green. Båda treputtade och i och med det så blev Thomas den värdiga segraren av UTE Internationa 2011.

Göte gjorde också en dubbel så till slut blev det

Thomas 490
Göte 492
UTE 492
Sture 500
P-O 503
och sedan vet jag att Örebro-Janne vill att jag nämner att han sedan kom sexa på 504

Siste man hade 550!

60 slag efter segraren vilket innebär 10 slag per dag eller 0,55 slag per hål. Det kan bli mycket siffror i golf!

GRATTIS TILL SEGERN THOMAS OCH DU ÄR EN VÄRDIG SEGRARE EFTER FINT SPEL HELA VECKAN!

Detta då dagssiffrorna blev 3, 1, 1, 11, 4 och sämsta dagen den sista med en 12:e plats.

Då är det bara att se fram mot UTE International 2012 och redan nu har en spelare anmält sig!


Foto Jonas M

Dock en annan man som hamnat i skogen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback