Ulf vann mot Ulf!



Den vänstra vann mot den högra och här kommer referatet!

Äntligen!!

Match mot Ulf B, lämnade 5 slag. En eftermiddag med fint väder, men mycket väntan de sista nio hålen. Vi började snyggt med par bägge två på hål 1.

Hål 2 så spelade Ulf in sig i skogen till höger i skogen och behövde två slag för att komma ut i ruffen nedanför kullen. Jag låg på green på 2 och gjorde par. +1.

Sedan kom ett av få misstag från mig, slog en järnfyra ut till vänster och återfann inte bollen. Gjorde bogey på andrabollen, men det räckte inte långt mot Ulf´s bogey ( + slag ). Lika.

Korthålet återigen par, emedans Ulf landade till vänster nedanför green i ruffen och behövde 4 slag till innan bollen var i hål. +2.

Båda på green på 5´an på 3, men treputtade bägge två. +2.

Bra utslag på 6´an av oss båda två. Mitt inspel bättre än Ulf och jag vann hålet på par. +3.

7´ans utslag hamnade till höger o kort om 150-pinnen, missade träfemman ( blev mer som en lobbwedge ), men limmade tredjeslaget och 2-puttade. Ulf missade andraslaget och hamnade till höger i buskarna kort green, 6 i hål, delat. +2.

Bra par av oss båda på 8´an. +2.

På 9´an missade jag inspelet på tredjeslaget till vänster om green, för kort chip som ramlade av platån och 2 putt. Liknande öde för Ulf och återigen delat. +2.

Stärkta av kaffe och bulle slog vi ut på 10´an. Jag kort bunker till höger, Ulf i närhet av vattnet till vänster. Mitt andraslag hamnade till höger om green med en tursam studs ( var nära vägen… )och sedan wedge och 2 putt. Ulf ett extraslag och hålet mitt. +3.

Båda gör sedan par på 11. +3.

Korthålet, bra utslag av mig, några meter för långt, men på green. Ulf till vänster i ruffen ovan green, missar första chipen och sedan vinner jag på säkert par. +4.

Bra utslag av mig på 13, Ulf till höger i ruffen, men spelar därifrån snyggt ut sig ut i ruffen förbi bunkern. Mitt andraslag hamnar kort vänster green ( låg lite mask till höger på fairway ), hyfsat inspel men missar parputten. Bogey. Ulf använder sig av ett slag mer, delat. +4.

Slår ett bra utslag på 14 och lägger mig till höger nedanför berget. Ulf ut till höger, ganska kort, spelar ut sig därifrån och slår sedan ett jättefint slag och ligger 90 m från green. Jag tar en järnåtta och spelar safe och ligger ca. 105 m från green. Då säger Ulf: Nu måste jag limma och sätta putten. Jag lägger upp mitt tredjeslag på green, ca. 5 m från pinnen. Ulf gör som han sagt och lägger upp sig 2-3 m från flagg. Jag missar birdieputten, ganska knappt. Ulf sätter sin putt som utlovat och då kommer min nästa miss. Hålet Ulf´s, trots sämre läge. +3.

Nu får vi åskådare till våra nästa utslag på 15. Juniorerna får se Ulf slå ut sig till höger vid träden och jag har chansen att avgöra om jag slår ett hyfsat slag med järnfyran. Nej då, nu kommer nästa grova miss. Jag slår också ut mig bland träden till höger, men mer in i skogen och bollen hittas inte. Min provisoriska boll får användas och det var ett bättre slag eftersom jag ligger kort om vänstra greenbunkern. Ulf slår ut sig från dungen, upp på green men missar bogeyputten. Jag chippar nära hål och sätter putten för dubbelbogey, vilket också blir Ulf´s resultat. +3 och dormy.

På 16 avgörs det. Mitt utslag med spoon ( som jag för övrigt använde istället för min oberäkneliga driver ) är bra och hamnar långt upp till vänster, lite mask för de lägre träden. Ulf´s utslag är en quickhook, andraslaget ( mycket fin bollträff ), men över fairway och ut i ruffen ca. 100 m från hål. Jag slår min 52 graderswedge över träden och träffar green men studsar av till höger. Ulf hamnar nästan på samma ställe men med ett slag mer. Båda upp på green, jag tvåputtar och det gör även Ulf. Delat hål, vinst med 3/2.

Båda ganska nöjda med spelet.

Jag gick de 13 första hålen på hcp, vilket är högst ovanligt detta år. Ulf spelade också bra, men missade några inte omöjliga putter som han behövt sätta. En trevlig eftermiddag med gott sällskap.

Mvh Uffe Tay






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback