Tungt för Uffe!

Ny smärtsam förlust, dagens baneman var B-E. Lämnade 9 slag, vilket med min golf är alldeles för mycket. Det är bara INTE mitt år i golfens värld. På hål ett var jag i både fairwaybunker och greenbunker. Hålade ändå ut på 5, vilket B-E gjorde, således -1. Hål två, bra drive men in i skogen. 2 slag för att komma ut, 7 i, B-E 5, -2. Hyfsat utslag på 3´an till höger, bra 52 gradersklubba kort vänster om green, sedan chip och 3-putt. B-E dåligt utslag, träffade sedan trädet till vänster vid fairway, nästan fram till green på 4´de, chip enputt. 6 lika, hålet till B-E. -3. Bra utslag, kort green av B-E, jag med 52 gradaren igen, alldeles för långt upp till vänster och foregreen. All dålig green emellan bollen och pinnen, vilket resulterade i en 3-putt. B-E gjorde säkert par. -4. Tror att det är tredje gången av 7 som jag ligger under med -4 efter 4 hål i år. Har faktiskt aldrig under dessa 9 år skrivit så många minustecken i scorekorten….På 6´an dålig drive ut till höger, bra spoon, 110 m kvar. Missade inspelet kort, likaså B-E, men hans nästa chip gick över green och in i ruffen. Jag hålade ut på 6 och VANN ett hål. -3. Tog nu träfemman som utslagsklubba och vi låg båda 150 ifrån pinnen efter utslaget. Båda missar inspelet men min chip är bättre och jag vinner hålet på 5. -2. Sedan kommer 2 hål då B-E sätter lite svårare puttar än vad jag har, som jag missar, och på det vinner han 7´an och delar 8´an. Vi delar också 9´an då jag återigen missar en putt som inte är omöjlig. -3 efter 9 hål. 10´an delar vi. Jag gör ett par. Delar också 11´an efter att båda två missat inspelen och gått i bunkern, bogeys båda två. 12´an tar jag på par, bra utslag in på green som är vinnande. -2 Hål tretton gör vi båda bogey på, -3. Hål 14 spelar jag bra golf och gör par, B-E bogey, -2. Korthålet båda bogey, jag missar parputten med några cm. -3 och dormy. Hål 16 tar jag återigen fram drivern och slår dagens bästa, men missar inspelet med någon meter, lite för lång chip o 2-putt ( några cm off again…). Bogey. B-E dubbel, men med slag delat hål och 3/2 till B-E. På första nio hade jag 8 slag sämre än hcp, sista nio 2 sämre och mot en säkert spelande B-E så går det inte. Ulf B. och Bengt P. kvar att möta. De lär inte darra efter denna redogörelse eller vetskapen om att jag fått så mycket stryk på sistone. KM kategori kommer nog att göra att jag har 11,4 efter söndagen och det ger mig ett slag till. Kan jag behöva………

 

Uffe Tay

 

Han har det tungt i år den gode Ulf!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback