Oavgjort mot Acke!

Idag fick det bli en niohålare också och samtidigt som jag anlände till banan efter att inhandlat en presenning på ÖB kom Acke som även han skulle lufta klubborna.

Givetvis en match över nio hål och jag fick lämna två slag till Acke.

Tog första, delade tvåan där Acke var i skogen men satt en fin putt och där han hade slag, tog trean.
Acke tog fyran och femma och sedan delade vi sexan.
Acke tog sjuan där han hade slag och jag kontrade på åttan genom ett sandy par och tog hålet.

Lika ut på avgörande hålet och vi var båda på green på fyra.
Bra putt från min sida som jag därefter fick.
Acke puttade två meter för långt och hade en retur nedför och snett.

Koncentration och en välriktad putt mitt i koppen så vi var båda glada och nöjda efter en trevlig runda.

Tack Acke och det får bli en fortsättning på "matchen" vid senare tillfälle!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback