Ulf D T T tog sin femte skalp!

Igår lyckades jag vinna min femte match I följd, då jag besegrade Christer B. med 4/3.

Christer erhöll  12
slag på mig. Startade med mitt bästa utslag hitintills i år på gul 1 och hamnar ca. 100 från hål i gattet, duffar 52 graders wedgen men hamnar ändå bara 5 m från green. Bra putt därifrån och parputten skänktes av Christer
, som i sin tur hamnat 7-8 m från hål på 3 slag. Därifrån 2-puttar han och hålet delas.

Hål två landar jag min drive 120 m från hål, em
edan Christers slag studsar på eken till höger innan kullen och tar sig ut på fairway. Han slår fram sig, men tredjeslaget studsar ner i greenbunkern. Jag landar mitt andraslag pin-high 5-6 meter till vänster på foregreen, bra putt och sedan par. Christers slag från bunkern inte helt lyckat och det blir 7 i. 1 + för mig.


Hål tre delar vi, trots att Christer lyckas hamna i ruffen innan eken vänster sida. Slår ut sig från ruffen och
sedan från 160-170 m en träfyra framkant green. Jag duffar min järnfyra och ligger 150 kvar mitt på fairway, en järnåtta in i höger greenbunker, kanonslag därifrån och sedan par. Christer chippar snyggt och sätter sin bogieputt och delat
hål.

På par 3-hålet lyckas Christer med att sätta bollen i vattnet, chippa och sedan putta
i för bogie. Jag ligger ca. 6-7 m ovanför pinnen på green, missar birdieputten med några centimeter, men sedan faller den några
meter till och en treputt blir resultatet, delat igen.

Hål 5 bogie på mig och dubbel på Christer, delat.


Hål 6 vinner jag på en dubbelbogie.

Hål 7 slår
jag dagens sämsta drive och hamnar kort efter damtee i ruffen, lite mer problem på vägen gör 7 i, emedan Christer förvaltar den chansen och gör en dubbel.


Tar genast tillbaks det på 8´an med ett bra utslag i greenkant, mycket bra birdieputt och enkelt par. Christer 4 i, så nu är jag 2 upp.


9´an spelar jag exemplariskt med en bra järnfyra, spoon och sedan järnåtta 4 m kort pinnen som satt högst upp på green.
2 putt och par. Christer lägger sitt inspel till vänster och missar lite därefter och får 7 i.


Jag går till fikat med 3 upp.

Christer vinner 10´an på bogie, vilket jag också hade, men han har ju slag där.


Sedan vinner jag 11´an och 12´an på par, delar 13 med bogie på mig och dubbel på
Christer.

Tappar 14´de efter att ha slagit utslaget ner i vänster dike, droppat, duffat nästa och sedan chansat med spoon som hamnade i ruffen till höger vid gången mot 15
´de hålet och ej kunde finnas.

3 upp, 4 hål kvar. Då gör Christer det han inte fick
, han slår ut i ruffen till höger, vid damtee, hittar bollen i ett fördelaktigt läge ( för att vara där..), orkar inte gå tillbaka till bagen för att hämta en wedge, missar slaget och bollen är bortaGod natt! Jag ligger 10-12 m kort green, chippar in och sätter parputten. 4/3.

Mvh Uffe


Kommentarer
Postat av: Jan Nordström

Du går som tåget, alltid lika roligt att få ta del av ännu en härlig kamp.

2010-06-23 @ 08:58:11
Postat av: UTE

Hej Jan!

Trevligt att du är inne och läser om vårt golfande och ännu roligare är det att du skriver kommentarer också.

Önskar dig en glad midsommar och en härlig sommar!

UTE

Postat av: Jan Nordström

Hej Ute

Det är alltid lika roligt att följa era matcher/upplevelser. Jag kollar bloggen varje dag.

Och lycka till på Gustavsvik den 19 augusti.

Det är min hemmabana.

2010-06-24 @ 09:59:07
Postat av: UTE

Kul Jan!

Då får du väl komma till banan den 19 augusti och ge oss lite råd då det är många av oss som aldrig har spelat banan.

Glad midsommar önskar UTE!

2010-06-24 @ 14:25:25
URL: http://ute.blogg.se/
Postat av: Jan Nordström

Jag har lite funderingar på det, men vet inte riktigt hur bemanningen ser ut på jobbet.

Hursomhelst, en Glad Midsommar på dig också.

2010-06-24 @ 14:48:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback