Torbjörn ångar också på!

Hej Ute
 
Då sågs vi igen på golfbanan, du i match med H55 mot Trosa såg jag på bloggen. Själv hade jag match mot Acke i de fina vädret.

Tog första hålet på par, Acke kvitterade på tvån där vi båda hade 5:a.

Tog trean och lade bollen 1 m från flaggan på fyran medan Acke placerade sin i bäcken innan hålet, 2 upp.

Sen delar vi femman och jag tar sexan.

Acke tar sjuan där vi åter har varsin 5:a.

Vi delar hålen på  väg in.

2 upp i vändningen.

Kaffe och bulle för Acke medan jag fyller på med kall dryck. Acke har honören men jag tar 10.an. 3 upp.

Acke hugger tillbaka och tar 11:an och 12:an, helt snabbt står det 1 upp när Acke slår ut på hål 14, kort och i ruffen min drive landar 2 m från bunkern borta i vinkeln, 2 slag senare ger Acke upp hålet.

Här måste det vara två upp och sedan tar Acke två hål och sedan är han ett upp??? Hur går det ihop sig? Frågan är vad som hände på 13:e?

UTE:s anmärkning

Acke en kille som ej ger upp han tar hål 15, 16 med mycket bra närspel och det står 1 upp till Acke. Min pilsnerboll på 16:e var lite för mycket hjälp tyckte jag, med det var vad Acke kallade en Mariestad... 

Jag lyckas kvittera på 17:e efter vi haft problem att hitta Ackes boll men Willy kommer och hjälper till att leta och vi kunnde fullfölja hålet. 

Går till 18:e A/S. Jag slår ut med järn 4 och hamnar mitt i gattet Acke följer efter med trä 5. Ackes andra slag hamnar i bunkern, Mitt andra slag landar 1 m från flaggan och rullar i väg 5 m. Acke ur bunkern och får en par putt på 7 m till 80 cm från hål. Jag har Birdie putt som stannar 35 cm från hål och jag får hålet och matchen på sista hålet. 
Vi avslutade men en öl på nittonde, Acke har ju fördelen att cykla hem medan en som bor i Åker får ta en lätt att köra hem på.
 
Tack Acke för en trevlig rond du var värd Ölen. 
 
1/0 till underteknad
 
Torbjörn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback