Förlust mot en storspelande P-O!

Idag var det dags för tredje matchen i årete U 2 och det blev återigen en förlust men en hedersam sådan, om det finns hedersamma förluster.

Spelade mot P-O som fick åtta slag som bl a på första slingan fördelas på de första tre hålen.

P-O gick de första nio på 40 slag och slog till med 24 poäng om det varit poängtävling.

Det innebär för den kunnige att jag skulle behöva gå de första nio på 36 slag vilket jag inte gör så ofta.

Låg efter sju hål sju ner och slog sedan till med birdie på åttan vilket innebar första vunna hålet. P-O kontrade med par och därmed sju ner efter nio hål.

Delade tian där P-O hade slag genom att göra par. Vann tian och 11:an och delade sedan 12:an där P-O hade slag igen.

Dormy fem och efter delning på 13:e så skrevs resultatet till 5/4 och det känns helt rätt!

Storspel av P-O och bra spel av mig själv men ibland möter man sin överman!



Dagens överman vräker på på det 17:e hålet!

Kommentarer
Postat av: Ulf Dia-Tsi-Tay

Oj oj oj! 40 slag på första nian med runt 20 i hcp, inte illa. Svårt att slå en sådan spelare....Jag får tagga till ordentligt inför den matchen! I e.m möter jag Willy. Får se om det blir 6 raka eller om han kan ge mig min första förlust...



Mvh Uffe Tay

2010-06-28 @ 09:26:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback