Seger mot Mats L!

Idag satt spelet och det bådar gott inför morgondagen.

Fick lämna sju slag till Mats och det innebär att han hade slag på de första tre hålen. Klarade det fint. Delad etta genom eget par, vann tvåan och Mats vann trean där vi båda hade bogie.

Sedan tre hål till mig och delning på sjuan där han hade slag. Fint par av mig. Sedan åter fyra hål till mig så efter blå två dormy sju vilket var det värsta Mats hade upplevt i matchspel.

Förstår det då jag låg på banpar genom en bogie, en birdie och resten par (det är då man blir kallad hcpmyglare).

Kul att man får vara med om något speciellt ibland.

Mats tog korthålet där jag inte upptäckte att de hade vattnat och det var alldeles blött i svackan när jag försökte putta från foregreen.

Delade blå fyra där jag gjorde sandy par och Mats en bogie.

Seger med 6/5 och årets andra vinst.

Nu återstår Purjo och Willy innan slutspeklet i början av september.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback