Har han inte fel hcp? men grattis P-O!

Hej Ulf!

Match i dag mot Purjo. Åkte ut i god tid och dräpte iväg rätt många bollar på ranchen. Slagen började sitta riktigt bra, så jag gick till start med visst självförtroende (ofta en tokig känsla). 

Jag fick 11 slag och Uffe såg rätt bekymrad ut. Detta med rätta!

Efter tre hål hade jag tre upp. Uffe tog korthålet, jag tog tillbaka på 5:an, förlorade 6:an trots att jag gjorde par – Uffe slog till med dagen första Birdie! 7:an tog jag tillbaka, delade 8:an och sen gjorde jag Birdie på 9:an. Fyra upp vid fikat – då smakar det extra gott. 

Delade först två på blå. Uffe tog korthålet klart. Blå 4 gjorde vi femmor båda två, men jag hade slag och knep hålet – 4 upp!

Blå fem, inget slag, hyfsat utslag lite ut mot höger, en del tur med andraslaget – rasslade i björklöven, men kom nästan fram till bäcken. Purjo startade med en bra drive och en riktigt lång träfemma – nästan framme! Tredjeslaget slog han upp på green, men rätt långt i bakkant, själv gick jag i bunkern. ”Nu är det kört!” kändes det. Men, efter ett riktigt bra bunkerslag låg jag ca 2 m från flaggan – Uffe puttade och kom lite närmare. 

Jag satte min putt, Uffe fick nog lite darr i knävecken och missade med ett par cm! Slutresultatet blev 5-4. 

Räknade ihop dagens slag. På första nio hade jag 39 slag, sista nio 47 slag= 86 brutto, 66 netto. 42 p om det hade varit slagspel. Nu borde en sänkning komma snart. En fantastisk utveckling sen Anders 60+ träning i juni!

Mvh

P-O


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback