P-O vann på Katrineholms GK!

I dag spelade jag och Björn Z på Katrineholms utmärkta bana (grön-gul slinga). Underbart väder – inte så fantastisk golf.

 

Tyvärr klipptes ranchen, så vår enda uppvärmning blev promenaden till första tee. Tror att detta drabbade Björn hårdast, eftersom han slår så långt.

 

Jag fick 11 slag mot Björn och det är ju en rätt häftig uppgift att hantera (se kommentar nedan).

 

Björn fick problem med utslaget redan på första hålet och det höll i sig. Efter första nio hade jag 6 upp. Kaffet smakade utmärkt!

 

Jag spela riktigt ämligt på något hål, men höll oftast bollen i spel. Så på det 13:e hålet slutade matchen – jag på green, Björn i vattnet.

 

Slutresultat 6-5.

 

Björns golfbag var mycket lättare på slutet – han gick i mål med sin sista boll!

 

PS: Diskuterade problemet med stora hcp-skillnader med Roger Haker i onsdags. Roger berättade att förr ansåg man att den med högt hcp gynnades på ett otillbörligt sätt och det fanns en regel att man endast fick tillgodogöra sig ¾ av slagskillnaden. Ex: skillnad 12 slag * ¾ ger 9 slag. Han visste inte varför regeln tagits bort, men att den fungerade utmärkt. Kanske något att fundera på?

 

 

Katrineholms golfbana är värd en resa!

 

Mvh

P-O


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback