Är det slut på raggmunken på Strängnäs GK?

Oj vad rykten det går!

Fick i måndags rapport från en av mina "kontakter" att krögarna, Bella och Pelle, blivit uppsagda från restaurangen på Strängnäs GK. Skälet skulle vara att maten var dålig och att ordf i klubben, utan styrelsebeslut, meddelat att de var uppsagda från sista oktober.

Givetvis kontroll under gårdagen med Bella och det var som "kontakten" rapporterat dock inget om att maten skulle vara dålig. De hade inte fått något motiv då ordf meddelat sitt beslut utan de var uppsagda och kontraktet skulle ut på marknaden så att ev flera intressenter skulle kunna komma i fråga.

Kontrollerade även med Pelle som står i receptionen och han hade ingen aning om motivet och han meddelade att även intendenten var helt ovetande i frågan.

Frågan är vilka som varit inblandade i affären och vad motivet är?

Tråkigt är det dock då jag och många med mig upplever det positivt att äta på golfklubben. God mat, trevlig miljö, trevlig personal och öppet hela året. Kan det bli bättre på en golfklubb.

Hoppas att det löser sig för er Bella och Pelle och det skall bli spännande att följa affären.

Fram med motivet och informera om detta är mitt krav som medlem!

Hoppas att det är flera som gör det.

Kommentarer
Postat av: Tumba

Ruttet!

Det är inte första gången det går till så på ST-GK.

2010-08-11 @ 16:56:30
Postat av: Tumba

Ruttet!

Det är inte första gången som klubben beter sig så mot krögaren.

2010-08-11 @ 17:00:35
Postat av: UTE

Ja du Tumba!

Konstigt är det och det skall bli spännande att följa utvecklingen!

Purjo har gjord ett upprop på facebook och jag hoppas att han skriver hur vi skall göra.

Hälsningar

UTE


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback