Arla och falsk marknadsföring?

Ni har nog sett mjölkbonden på mjölkpaketen och i tidningarna den senaste tiden.

Det finns dock ett fel och frågan är om han verkligen är mjölkbonde?

I söndags vid långfrukosten med DN så läste jag först på mjölkpaketet och där var han mjölkbonde i fjärde ledet och därefter läste jag i tidningen att han var mjölkbonde i tredje ledet!

Skickade givetvis en mail till Arla och fick svar på mailen igår och det såg ut så här
______________________________________________

Hej!

Tack för ditt mejl!

Vad bra att du såg detta! Jag meddelar PR-ansvarig med detsamma.

Tack för att du hörde av dig till oss! Du är alltid välkommen med dina frågor och funderingar kring Arla, våra produkter eller recept.


Med vänlig hälsning
Arla Forum
Elin
_______________________________________________

och jag som trodde att jag skulle få fri mjölk i ett år eller något liknande!

Men frågan kvarstår - är han mjölkbonde eller ej?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback