Nionde segern!

Idag var det dags för den sista matchen i årets U 2.

Örebro-Janne stod för motståndet och det är en mycket säker matchspelare så de kunde gå hur som helst. Gul och blå gällde och jag fick lämna ett slag vilket skulle komma att påverka matchen i hög grad.

Tog ettan efter bra utslag och ett bra andraslg som tyvärr kom lite i träden och blev kort. Lobb in och en sexmeters som satt fint. Janne missade sin parputt.

På tvåan kom slaget och efter lite spel så slog Janne in sitt tredjeslag från 100 meter och jag lobbade mitt tredjeslag till tre meter från flaggan. Jannes putt strök hålet och det var en putt på 50 cm kvar. Satt återigen parputt.

Vad gjorde Janne då?

Jo tog upp sin markering och gick därifrån!

Stod som ett fån och tackade för hålet och då kom Janne på det men som alla vet så är det du själv som bestämmer vad du skall göra. Snopen blev jag dock och Janne "något sur på sig själv".

Janne kom dock igen och tog trean och fyran. Jag femman, han sexan, jag sjuan och sedan ett delat korthål. Tog nian då Janne missade första kortputten.

Två upp vid vändningen.

En toppad lobb och ett slag där jag inte uppfattade att det var motvind gjorde att det stod 0/0 efter 11 hål.

Lät Janne slå i en dryg metersputt på 12:an men den gick inte i! En ännu kortare på 13:e och det kändes nästan skämmigt att inte ge honom den men även den hittade inte hålet. Gjorde par på långhålet och Janne hittade bunkern vid green så hux flux tre upp och fyra hål kvar.

Delade det långa korthålet och sedan delade vi Äppelträdet så den nionde vinsten var klar på green på det 16:e hålet.

Nu väntar finaldagen på lördag och en kamp om platserna och om lagsegern.



Örebro-Janne på det 18:e hålet med sin motorvagn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback