Årets första resultat i U 2

Då har årets första resultat i U 2 kommit in och det är den alltid så duktiga vårspelaren som slagit till igen så här kommer Bengt-Eriks referat från gårdagens drabbning.

Nu har vandringen mot en topplacering i U 2 börjat. I går spelade jag och din golfpartner i Kuriren vår första match. Christer hade inte spelat sedan Portugal och jag blev styrkt i min tro att det spelet ligger för tidigt på året.  

Vi spelade gul-blå slinga och fick under några hål lite fint regn som inte påverkade spelet. Jag fick lämna 5 slag och efter gula slingan var jag 3 upp. Lite kaffe och sedan ut på blå runda där jag vann de två första hålen. Vi delade korthålet och sedan vann jag hål 4 och avgjorde matchen. Seger till mig med 6/5 och 2 viktiga poäng i fortsatt kamp om slutsegern.    

Av de 5 hålen som Christer hade slag på spelade vi 4 och han vann endast hål 3 på gula. Detta är ett för dåligt facit om man vill slå en spelare med tidig vårform.

Tack för referatet och de två första poängen är fördelade och frågan är om Bengt-Eriks vårform håller i sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback