5 tim och 34 min - för 30 år sedan

Kom just på att även jag har ju åkt Vasaloppet ett antal gånger när jag igår hade bänkat mig framför tvapparaten. Dock inte i sängen för ni har väl läst att ha en tv apparat i sängkammaren hämmar ...........................

1979 var det första gången de körde Öppet spår och då hasade jag ner från Sälen till Mora på 5 timmar och 34 minuter och det tycker jag är helt ok. Åkte ett riktigt Vasalopp -76 eller -77 och sedan har det blivit 10-talet Öppet Spår och även Halvvasan och Stafettvasan men nu lockar annat.

Bror min har dock rekordet inom familjen då han åkt på lite över 5 timmar och det är ju en kanontid.



Kommentarer
Postat av: Janne Örebro

1969, 7 timmar och 30 minuter inkl 1/2 mil med en bruten skida, om inte hade jag fått medaljen.

I år har jag endast åkt 24 mil skidor

Ha det

2009-03-02 @ 13:22:45
Postat av: UTE

Hej Jan!

Det blev inte någon medalj eller det år jag åkte och tiden var som din 7 timmar och 30 minuter och det tog ett tag innan man kunde börja åka efter all väntan i första backen.

Ha en BRA dag!

UTE


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback