Vinster och vinster!

Ibland är det roligt att vinna en tävlinge eller golfmatch men vissa gånger är det extra roligt. Det är just vad som inträffade idag. Gamle vännen, sedan drygt 40 år, Per-Olof ringde och undrade om jag hade tid för en match i U 2 och då det fanns tid så blev det ett ja på frågan.

Klockan 14.30 slog vi ut och det var gul och blå som gällde även idag. Fick lämna åtta slag till P-O och det börjar tufft med tre hål där jag får lämna slag. Idag gick det dock bättre än mot Bengt-Erik då han ledde med tre efter tre hål.

Första hålet delade vi då jag sänkte en tremetersputt för par.
Andra hålet knäckte P-O idag. Han inne på tre och jag inne på fyra. Sänkte min putt och P-O fyrputtade så hålet till mig.
P-O tog tredje så det var lika efter tre hål och starten givetvis till min fördel.

Tog tre hål på raken och sedan tog P-O sjuan där han hade slag. Tog ytterligare två hål på birdie och par så vid vändningen fyra upp.

P-O tog 10:an och jag tog 11:an och sedan delade vi korthålet och nu började P-O se svettig ut. Han tog sedan 13:e där han hade slag och min parputt hoppade upp ur hålet.

Sedan det långa 14:e, blå femma, och där var P-O i skogen och trots en sänkt långputt på sju meter så blev det en sjua i och jag som låg på green efter tre slag fegade lite och mjölkade i en sexa och seger för dagen med 5/4.

En del segrar är sköna och som sagt vissa extra sköna och det är bara att njuta av stunden och jag vet att P-O kommer igen och vi får se om Willy som han skall möta på Gripsholm i morgon blir den som "drabbas".

Tack P-O för en trevlig runda och extra trevligt när man vinner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback