Ulf vann mot Ulf igen!



+1, 0, +1, +2, +3, +2, +1, 0, 0 följt av 0, -1, -1, -1, 0, +1, 0, +1, +1.

Så såg protokollet ut från dagens drabbning på den fina bana i Sala. Matchen har kunnat slutat hur som helt för det var två välspelande Ulfar som var ute och tampades om poängen i U 2.

Inledningsvis var Purjo något "osäker" med drivern så det sprang iväg till tre ner men sedan blev puttern i stället glödhet och då vände matchen. Kommer speciellt ihåg putten på 13:e där han efter vattenbesök slog över green och sedan satte putten från foregreen i pinnen och i hål. Trodde att jag skulle utjämna där men fick i stället en enmetersputt för att dela som inte var att leka med men som jag lyckades sänka.

Lite driversvacka på 14:e och då var det utjämnat och sedan blev puttern kall på 15:e då Purjo missade en kortputt, enda puttmissen, och då var det plötsligt ett upp. Gick dock i vattnet på 16:e då "fegspel" inte premieras. Efter att Purjo besökt två bunkrer på 17:e var jag åter ett upp och 18:e delade vi på fem så till slut gick jag segrande ur striden med 1/0.

Trevlig runda på en mycket trevlig och välskött bana med mycket fina greener. Tänk om vi hade sådana här i Strängnäs. Skall ut och spela på dessa i morgon då det är match mot Bengt-Erik och då är det inte lätt att sänka puttarna.

Tack för idag Purjo och jag önskar dig en trevlig midsommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback