Match nummer fem!

Idag på fm var det dags för den femte matchen i årets U2. För motståndet stod årets nykomling Christer E. Vi har exakt samma hcp, 12,0, så det blev en helt öppen affär.

Det som skiljer oss åt är längden på slagen. När jag slår drive så slår Christer ibland till och med en hybrid och är bara några meter bakom. Ni kan då tänka er vad som händer när han låter drivern tala.

Christer tog första och sedan delade vi tre hål på den gula slingan. Därefter fem bra hål för mig och lite sämre för Christer så vid vändningen fyra upp. Ut på röd och det fortsatte på följande sätt +4, +5, +5, +4 och sedan +5 efter det långa Willyshålet där Christer slog ut den första bollen i snåret till höger om tee.

Resultatet 5/4 och efter fem matcher så har jag lyckat ta alla 10 poängen.

Fyra matcher återstår och det är mot Christer B, Sture, Willy och Örebro-Janne så fortsättning följer.

Kommentarer
Postat av: Jocke

Det är ju inte längden på utslagen som är det viktigaste även om det kan vara häftigt med längd. Det viktigaste är att utslagen blir raka och du slår väl rakt UTE eller hur?

Postat av: UTE

Hej Jocke!

Stämmer rätt bra. I lördags när jag spelade mot P-O hade jag 13 fairwayträffar av 14 och det är ju en bra siffra. Många som slår långt har "tyvärr" inte den träffbilden. Får ta igen längden genom att fa fina inspel och enputta och det går mycket BRA.

Hälsningar

UTE

2009-06-25 @ 11:33:34
URL: http://ute.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback