38 poäng i Arboga

Idag har det varit tävling och i tidig otta så kom Bärgar-Lasse och hämtade mig och sedan var vi förbi och hämtad även CB och Pär H för vidare färd till Arboga GK.

Tävlingen var den årliga Assistanckåren Open som förra året gick på ett blåsigt Mosjö. Något bättre i år och banan i Arboga var mycket bra. Fina fairway och greenerna skall vi inte tala om, såphala och mycket rättvisa.

Gick ihop med "Pär polis" och ytterligare en polis från Västerås så det var bara att skärpa till sig. Vi startade på tian och efter nio hål var poängen 20 och hem gick det på 18 så slutsumman blev 38 poäng, 12 tvåor, fyra treor och två ettor. Tyvärr en etta på det åttonde hålet, näst sista som vi spelade, par trehål, där parputten missade med en cm och sedan brände jag den 20 cm putt som återstod. Blir så då man inte följer rutinerna - att man inte lär sig.

Det som gick bra idag var närspelet och det var många hål där det blev chipp och enputt. Dessutom var det minst sex puttar på tre meter och däröver som gick i hål.

Slutplaceringen blev en andraplats i A-klassen och segraren hade 39 och hcp 4,5 så det hade behövts två poäng för seger. Totalt 69 deltagare i två klasser så det var en BRA dag på banan och banan är väl värd ett besök. Förutom konditionen på banan så är det en underbar miljö runt banan.

I lagtävlingen landade vi på 91 poäng och segrarna hade 101 poäng.

Tack Bärgar-Lasse för att jag fick vara med och jag hoppas på en inbjudan även nästa år för det är en mycket trevlig tävling!

Kommentarer
Postat av: Peter K

Tack för trevligt sällskap trots mitt usla spel. Få komma igen nästa år!!

2009-06-10 @ 10:05:47
Postat av: UTE

Hej Peter och tack själv!

Led med dig de första nio hålen och det blev ju en klar vändning efter mackan efter nio hål. Hoppas att vi ses nästa år för nya tag och som vanligt "golf är färskvara".

Hälsningar

UTE


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback