Mötte en kompis!

Idag var det en sväng till huvudstaden för två möten.

Det första 10.00 på Södermalm så efter tåg 08.11 och en snabb tunnelbanetransport så var jag på Medborgarplatsen redan 09.15 så då passade det ju med en niofika.

Klev in på ett fik i Söderhallen och där satt endast två byggjobbare så det var lugnt och trevligt. När jag stod och beställde så kom ytterligare en man in och när han började prata så hörde jag att det var ju en gammal kompis. Vände mig om för att heja men hejdade mig då det ju var en "kompis" men det var Gösta Ekman som jag kände igen på rösten från bl a många Jönsonfilmer.

Han slog sig ner vid bordet bredvid och vi fika bredvid varandra under en stund och sedan drog vi vidare i olika riktningar men nu har jag ju fikat med honom eller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback