Kvällsfräckis!

                       Putte ringde hem till sin fru och sa:             
     
       - Du, jag har blivit tillfrågad att hänga med på en fisketur till   
    Canada med min chef och en del av hans vänner. Det är ett bra tillfälle
     för mig att få den befordran som jag väntat på, så packa tillräckligt 
    med kläder för en vecka och ställ fram mitt spö och fiskelådan. Vi kör 
    från firman så jag kommer förbi och hämtar upp det sen. Förresten, glöm
                   inte att packa ner min blå sidenpyjamas?      
            
                        - Sidenpyjamasen? undrade frun.         
             
                    - Ja, den blå, du vet. Vi ses sen. Hej!                  

    Konstigt, tänkte frun, men som den goda hustru hon var, gjorde hon som 
     hon blivit tillsagd. Följande vecka kom mannen hem, ganska trött, men 
               såg ändå pigg och glad ut. Frun välkomnade honom.   
         
                         - Har du fångat många fiskar?                     
 
     - Ja, massor av lax, några Bluegill och några svärdfiskar. Och vädret 
     var härligt! Men varför packade du inte ner min blå sidenpyjamas som   
                                jag bad dig om?                           
   
                 - Det gjorde jag. Den ligger i fiskelådan...!           


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback