Bra spel och storseger!


Här ser ni scorekortet från gårdagens match mot Leif från Gripsholms GK. Fick ett slag och det hade jag på gul tvåa.
Som ni kan konstatera så gick det BRA igår och efter åtta hål var jag åtta upp.

Gjorde med de skänkta slag som var korta följande på de första nio: par, p, b, b, p, p, b, p och p (39 slag).

På korthålet, fyran, låg jag i bunkern och Leif på green och jag slog upp och tvåputtade. Vad gjorde då Leif? Jo fyrputtade!

Han tog sedan nia då han gjorde birdie och jag gjorde "bara" par.

Hur gick det då sedan?


Han tog sedan 10:an på b då jag skulle testa en chipp med åttan då jag hade 15 m kvar. Ingen lycka test så det blev en dubbel.

Gjorde sedan två par så segern skrevs till 8/6!

Har upplevt en sådan här seger en gång tidigare och det var sista matchen som H 45:a 2006. Borta mot Viksberg så vann jag min match med 8/7.

Tänk vad roligt det är med match men det är inte så roligt när det skenar iväg på detta sätt.
 
Eller är det det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback